ГЛАСЪТ НА СЪВРЕМЕННАТА БЪЛГАРСКА ХОТЕЛИЕРСКА ИНДУСТРИЯ
Най-успешна Браншова Организация за 2007
Българска Търговско-Промишлена Палата
 
ЗА ХОТЕЛИЕРИ И РЕСТОРАНТЬОРИ ЗА ФИРМИ
ОБСЛУЖВАЩИ
ОТРАСЪЛА
 
 

обратно към темите
Резултати от проучване - визи за руски туристи
02/17/2009 - НХМК
Писмо до Националния съвет по туризъм

Резултати и коментари към експресно проучване

Проведено в периода 11-16 февруари 2009 г. сред собственици, управители на хотели, туроператори и турагенти на територията на цялата страна.
Респонденти 126.



Предложения – туристически визи на граждани от Русия, Руската федерация, Украйна и Беларус
    • Държавата да поеме разходите за издаване на визи на граждани от Русия, Руската федерация, Украйна и Беларус, закупили туристически пакет от регистриран туроператор като единствена алтернатива на западния, изпаднал в криза, пазар за лято 2009.
    • Виза да се издава срещу лична карта при пристигане на ГКПП и ваучер от регистриран български туроператор, в който да е посочен номер на хотелска резервация за почивка.
    • Ако се заплаща, сумата да бъди символична, конкурентна на Турция, Гърция и Кипър и визата да се заплаща и полага при влизане в страната (пример Египет).
    • Да се облекчи времето, процедурата и да се намали таксата за издаване на визи за туристи от Македония, Косово, Сърбия, Албания (по предварителни данни на ДАТ за посещенията на чужди туристи у нас за януари-септември 2008 г., чувствително са намалели туристите от Сърбия със -73.4% и Македония с - 71.4%).
    • Консулските отдели да приемат документи с удължено работно време при наближаване на празници като Коледа, Нова година, Великден.

Предложения – антикризисна програма, предстояща за изработване от ДАТ
    • Да бъде намален ДДС за услугите в областта на туризма (или най-малко да се намали ДДС за българските граждани)
    • Общините да намалят курортната такса.
    • Да се увеличи бюджета за реклама. Да бъде предвиден допълнителен бюджет за реклама в основните дестинации, доставчици на туристи за България.
    • ДАТ да обърне внимание на националната реклама в съседните балкански държави и да преговаря с МВнР за облекчаване на визовите процедури и разходи за същите.
    • Националният съвет по туризъм да лобира пред националния превозвач за намаляване цените на самолетните билети и увеличаване на рейсовете от Русия, тъй като те остават не само основно перо от разхода за формиране на туристическия продукт, а и влияе съществено на решението на туристите за избор на дестинация.
    • Държавата да приеме антикризисни мерки изразяващи се в дотации в самолетните превози от Москва, Ст. Петербург и други големи градове в Русия.
    • Преговори с авиокомпании за промоции при пътуване към България по редовни полети, напр. самолетни билети със супер отстъпка до София и Варна при предплатено хотелско настаняване извън натоварените сезони. Да се обсъди предложение за намаляване на държавните летищни такси и такса обработка на пътници за всички организирани туристи преминали през летища Бургас и Варна.
    • Държавна субсидия за всички български туристи, почивали повече от 5 дни в български зимен или черноморски курорт, под формата на “cashback” или данъчни преференции.
    • Съкращаване на персонала на ДАТ . Намаляване на разходите за издръжка на ДАТ
    • Преговори с хотелиерските организации за стимулиране на българите да почиват в България, чрез намаления в цените за хотелско настаняване и напр. раздаване на ваучери за почивка в България




Коментари

Туроператор, София
Работим на Руския пазар вече 15 години и считам, че отпадането на таксата, която заплащат туристите, но свързано и с по-добра организация ще доведе до по-висок ръст на записванията за туристически пакети от руски туристи.
- Да се сведе до 3-4 дни издаването на Визи и
- Свеждане до минимум на документите – ваучер от регистриран български туроператор, в който да е посочен номер на хотелска резервация да е достатъчен за издаване на виза.

Туроператор, Пазарджик
Не, не подкрепям предлажението. Това би създало облекчен режим и предимство на туроператори, които работят на този пазар пред останалите туроператори, за които държавата няма да направи тези разходи. Мисля, че трябва да се вземат мерки, които да бъдат в полза на всички оператори, а не на някои в частност.

Хотелиер, кк Чайка
Подкрепяме предложението и допълваме - съществуващия, като курортен комплекс “Чайка”, да се слее със Златни пясъци, тъй като той е реално част от него, само свлачището между „Ривиера“ и „Журналист“ отделя двата района. По мое мнение би било много благоприятно за хотелите в този район да не се водят на адрес КК”Чайка”, тъй като реално такъв не съществува, а за имиджа на района ще е добре той да се присъедини към структурата на „Златни пясъци“.
Инфраструктурата на района е ужасно занемарена, а община Варна не предприема никакви дейности за подобряването й въпреки многобройните писма на собствениците отправени по този повод към съответните институции. В района се намират много тризвездни и четиризвездни хотели, чиято заетост би се подобрила, ако те станат част от курорта Златни пясъци.

Хотелиер, Банско
Визите да се получават on arrival.

Хотелиер, Бургас
Това е една конкретна възможност държавата да подпомогне отрасъл Туризъм не само на думи, но и с конкретни действия на един от основните пазари за България

Хотелиер, Зл. Пясъци
За огромно съжаление на бизнеса, нашите държавни институции обърнаха и все още са с обърнат гръб към този необятен пазар, който има все още неизчерпани възможности, въпреки кризисния период. Всячески се опитваме да охладим ентусиазма и желанието на близки до манталитета и езика ни гости да запишат почивки в българските курорти. Време е не само да поемем финансови ангажименти по визите, а и да облекчим самия механизъм за издаване на такива с цел туризъм. Нека политическите съображения останат при другите поводи за престой в страната ни, но не и при намерение за почивка. Кипър е добър пример, но има и други... В Доминиканска република например визата се заплаща срещу личен документ на самото летище при пристигане – защо не оставим възможност и на спонтанно решилия руски гост да пътува за България и такава възможност? Освен това сумата е символична...

Туроператор, Русе
Не съм съгласен. Ако наистина е необходимо да се издават визи, то да се намери оптимален и бърз начин, това да правят лицензираните туроператори, работещи изключително за руския пазар.

Хотелиер, София
На мнение сме, че е крайно време туризма в България, да получи подкрепа от държавата. Ние като хотелиери, не еднократно сме анулирали резервации с дълги престои – туристически и бизнес, поради факта, че е отказана виза. Друг парадокс е с гости от Сърбия – невъзможни настанявания за новогодишни празници, поради причината, че Българското консулство е спряло приемането на документи на 10-15.12.2008 година. При тези условия, не бих казала, че ще можем да работим ефективно и да привличаме чужди пазари, незасегнати от финансовата криза!

Хотелиер, Сандански
До колкото знам руснаците се интересуват и познават морето и планините ни. Предлагам Българката държава да популяризира и рекламира сред руските ни братя балнеологията, спа услугите и чистият и лековит въздух в градове като Сандански.

Хотелиер, Плевен
Да подкрепям предложението, защото е уместно държавата да се намеси и да помогне на бранша. Така най-малкото което е, че ще бъдем конкурентно способни на Кипър, т.е.ще започваме с равен старт. По този начин ще се помогне на туризма по-лесно да преодолее финансово-икономическата криза, а и това ще бъде един голям плюс за България.

Хотелиер, Ловеч
Подкрепям предложението за пълно или частично покриване на стойността на виза.

Туроператор, Варна
Да се премахнат специално за този сезон визите за руски граждани.

Хотелиер, Момчилград
Не съм съгласен. Русия е прекалено мощна държава във всяко едно отношение и руските туристи са доста платежоспособни.Нашата държава не може да се сравнява с Кипър когато става въпрос за туризъм. Не е нужно във времена на финансова криза България да отделя пари от бюджета си. Тези средства могат да бъдат използвани за много по добри цели!

Хотелиер, София
Крайно време е държавата да поеме инициатива и адекватно да реагира на кризата в отрасъла. Субсидията е наложителна и дори вече закъсняла. Не е нормално всички други туристически дестинации да предлагат разнообразни мерки за намаляване ефекта от кризата под формата на намалени данъци, повече средства за реклама, обучение на заетите в отрасъла, а ние да умуваме. Рекламният бюджет е крайно недостатъчен, както винаги, но все трябва да има и други резерви, например от бюджетния излишък, който така и никой не разбра как и между кои ведомства се разпредели. Наистина, не всички туроператори и хотелиери ще бъдат еднакво облагодетелствани, но говорим за подкрепа на отрасъла като цяло. Трябва да бъдем единни, защо това да е една малка стъпка в тази посока?!.

Туроператор, София
Нямам мнение. Не ми е ясно как се калкулира цената на визата. Според мен по-важното е кандидатстването за виза да е бързо и лесно, както и получаването или отказването на виза.

Консултант „Хотелски мениджмънт”,София
За съжаление не смятам, че това е най-удачният вариант за запазване и привличане на руските туристи. Откъде бедната ни държава (и то по време на криза) ще вземе пари за това? Да намери пари за стимулиране на частния бизнес, който всячески укрива пари от нея, когато лекари и учители получават недостойно заплащане, а пенсионерите ни умират от глад...
Ясно е, че по принцип бизнесът е този, чиито просперитет допринася за просперитета на държавата и е логично тя да е благосклонна към него. На този етап обаче, поради кое да е благосклонна - двойното счетоводство или назначаването на заплати според МОД и т.н.
Не че държавата не ни е длъжница поради ред причини, но нека да бъдем реалисти. По-добре да настояваме за облекчаване на визовия режим.
И още нещо. На всички колеги трябва да им стане ясно, че визите са бял кахър в сравнение с инфраструктурата, хаоса и буквално циганията в курортите, калта в градовете, непрофесионалното отблъскващо обслужване и куп още проблеми. Ние като гражданско общество и като професионалисти с какво допринасяме за промяната им? Ние сме над тези неща. Нас ни интересува само печалбата на момента, пък ако туристите ни избягат - държавата да помага...
Ако туристът е доволен от престоя си, една виза или оскъпяването с една виза не е в състояние да го откаже от повторно посещение.
Хайде първо да се научим да печелим лоялни клиенти /колкото и да ми е тъжно една огромна част от хотелиерите не знаят какво значи това/, да бъдем лоялни към институциите и към колегите си, и успехът няма да закъснее!
Не изпращайте клиентите си при конкуренцията!

Хотелиер, Созопол
Съгласен съм. Да се включат Украйна и Беларус

Хотелиер, Приморско
Предлагам държавата да осъзнае обема на руския пазар за туризма ни, а не само за него и да отпаднат визите за руски граждани или поне сумите за визи да бъдат символични, оправдавайки поетите ангажименти към ЕС. Също процедурата по издаването може да се облекчи, като такава виза може да се получи от руски гражданин на Български граничен пункт.

Туроператор, гр. Минск, Р. Беларус
Предлагам разходите за визи да се поемат от Българската държава не само за гражданите на Русия и Руската федерация, а и за гражданите на Беларус и Украйна, като единствена алтернатива на западния пазар за лято 2009.
Господа! Несправедливо ще е подетата кампания да е свързана само с руските туристи!
Надявам се че под "Руски граждани" Вие сте допуснали грешка предавана от поколение на поколение да слагаме гражданите на всички руско говорещи страни под общ знаменател. Това обаче при разглеждането на въпроса от компетентните органи няма да се вземе предвид като грешка, а като настояване за поемане на разходите за визи само и единствено на гражданите на Русия и Руската федерация!
От Беларус нормално в България през годините са почивали всяко лято около 50 000 човека. За миналата година - лято 2008 това са само 20 000 човека. В сравнение с лято 2007 спадът е с 5 000 човека, и то единствено и само заради това, че визата стана от 20 Евро на 60 Евро. При това спадът не беше по-драстичен само заради инерцията на белоруския турист да има като любимо място за отдих на море българското Черноморие.
Всяка година Съвместно Белоруско Българско предприятие БЕЛФРЕШ изпраща на отдих в България не по-малко от 1000 туриста.

Хотелиер, Сл. бряг
Защо само за руски туристи? Може да се помисли и за Македония и други. Несебър е в криза още преди финансовата криза, тъй като македонците изцяло изчезнаха от града, а преди 2 години заемаха напълно цялата леглова база.


Хотелиер/Туроператор, Приморско
Ако това ще създаде още бюрокрация и ще спъва или забавя процедурата по получаването на виза, има ли смисъл от него? Въпросът е държавата да поеме стойността на визата или другите такси, ако има такива. Определено смятам, че държавата може да направи стойността на визата за най-добрите туристи на България символична и да опрости процедурата максимално! Тя и самата държава печели повече от руските туристи, отколкото от братята от западните страни (EU)!

Хотелиер
Нашето категорично становище е, че стойността и разходите по получаване на туристически визи за България с до 30 дневен престой, за руски, беларуски, украински туристи трябва да се сведе до минимум.
Много се радваме на подетата кампания, защото нашето мнение е че досега визовата политика на нашето правителство е изключително некомпетентна и недалновидна.
С недоумение забелязваме как други страни от ЕС успяват така да устроят своята визова политика, че наличието на визи не представлява никаква пречка за гореспоменатия туристически пазар.
Преди няколко месеца бяха публикувани данни за проучване на предпочитанията на руските туристи за най-желани и безпроблемни дестинации за летен отдих в Европа. За съжаление България се нарежда вече на едно от последните места след Кипър, Испания, Италия, Гърция, Франция.
И предвид настъпващата финансова криза, която тепърва ще се разгръща, трябва изключително бързо да се вземат крайно облекчаващи и стимулиращи мерки за завръщането на тези туристи на нашия пазар.
Словестното жонглиране на нашето правителство че през 2006, 2007, 2008 туристопотока от тези страни се бил увеличил с 10-15 % е смешен като твърдение за успех на фона на нарастването на този поток в пъти в други страни.
Пожелавам успех на този идея и ако тя не се претвори в реални стъпки ще бъде много жалко.
Всяко едно решение по този проблем ще окаже сериозно влияние върху предизборните нагласи на всички граждани свързани с туризма.
Успех!

Туроператор/ТА, София
Може да се плаща визата при пристигане в България на летището , както е в Египет или както е в Кипър.

Туроператор/хотелиер, Зл. пясъци
Ако това предложение бъде приложено на практика, това ще донесе само ползи на най-потърпевшия от настъпващата икономическа криза отрасъл на икономиката ни.

Хотелиер, Банско
Това е по-добро решение за подпомагане на бизнеса отколкото безплатните карти за ски лифтовете, от които се облагодетелстваха само някои (точно определени хотели) и само някои определени туроператори.

Туроператор, Пловдив
Паралелно с това да се въведе и система за контрол на цените на туристическите пакети предлагани от изпращащия Туроператор. Необходимо е да се отчете как се отразява премахването на разхода за визи върху цената на туристическия пакет.

Хотелиер, Пампорово
Ако наистина иска да стимулира туризма, както винаги и навсякъде твърди, държавата или да поеме заходите за визи на руските турист или да направи безплатни туристическите визи за граждани от Русия, Украйна и Беларус (с ваучер, хотелска резервация).

Хотелиер, Поморие
Визите на руски граждани да бъдат изготвяни на самото летище, както се процедира с визите на туристи в Египет.

Хотелиер, Банско
Поради драстичното намаляване на руските туристи вследствие на визовите процедури, подкрепяме искането да се изготви антикризисно решение в подкрепа на българският туризъм.
В оперираният от нас хотел в гр. Банско вследствие на усложнената процедура по издаването на визи за руски граждани, посещаемостта на хотела от руски туристи рязко намалява с 35%, което от своя страна води до реални затруднения в работата и носи излишно финансово натоварване.
Това налага спешната нужда от изготвянето на правителствена Антикризисна програма за туризма , в която да залегне като пункт поемането на разходите от Българската държава за визи на руски граждани закупили туристически пакет за България


Предложения към Антикризисната програма, която ДАТ предстои да изработи

Хотелиер, Зл. Пясъци
Да не се увеличава курортната такса определена от Общините.
Агенцията по Туризъм да увеличи разходите за ефективна реклама на вътрешния и външния пазар.

Консултант “Хотелски мениджмънт”, София
Практикуване на европейски практики в сферата на хотелиерството. Закупуване на международни хотелски брандове.

Хотелиер, Зл. пясъци
Да се намали ДДС за българските граждани и да се намали курортната такса. В Гърция се предприемат подобни действия.

Туроператор, София
НСТ да съдейства и за намаляване цените на самолетните билети и увеличаване на рейсовете от Русия, тъй като те остават не само основно перо от разхода за формиране на туристическия продукт и влияе съществено на решението на туристите за избор на дестинация от страна на туристите.
И не на последно място, скъпи колеги, да работим всички за повишаване стандарта на сървиса в туризма.

Хотелиер, Банско
Да обърнат внимание на националната реклама в съседните балкански държави и да улеснят визовия режим за същите.

Туроператор, Русе
Да се обърне внимание на 20 % ДДС за туроператори, който не се възстановява. Няма друга страна, която по този начин да отнася към туроператорите и тяхната работа. Преди две години в Румъния този данък е бил въведен и отменен само след два месеца. Не бива да се гледа на туроператорите като на комисионери. Техният труд е недооценен.

Хотелиер, Созопол
Ние имаме всяка година руски туристи и намирам идеята за много добра, защото това улеснява работата ни като хотелиери, а туристите ще се чувстват желани както някога. Те са били дълги години наред генериращ пазар №1 в нашата страна.

Хотелиер, Стара Загора
Да се въведат данъчни облекчения за бизнеса.

Хотелиер, Сандански
Да се улесни и подпомогне от Държавата ни по-лесно и бързо издаване на визи на Македонските граждани, Косово и Албания. БНБ да наложи по-ниска лихва на банките, защото сегашната ни убива! Да се предложи по-олекотен режим на обслужване на кредитите ни, за да може да свалим или задържим сегашните цени на услугите.

Туроператор, Пазарджик
Облекчен режим на данъчно облагане, ефективно кредитиране на фирмите, намаляване на осигурителните вноски, премии за назначаване на персонал, субсидии за обучаване на неквалифицирани кадри каквито най-често се срещат в туризма.


Хотелиер, Плевен
Каквато и антикризисна програма да се напише, няма да има време да се изпълни, защото докато се напише, докато се приеме, докато се реализира, то Правителството ще бъде сменено, а и България ще има нов Парламент (имам предвид депутати). Тогава би трябвало сериозно да се подходи по темата,за мен сега е безсмислено по-скоро да бъдат оставени намира хората от бранша, за да изкарат спокойно този труден летен сезон.

Хотелиер, Варна
Безплатни туристически визи, които да се полагат в България след проверка за сигурност.

Хотелиер, Сл. бряг
Може да се ползва турския опит. Руските туристи да заплащат таксата за виза на границата при влизане в България.

Туроператор, Варна
MITT в Москва започва на 18.03 ако може до началото на борсата всички хотели по Черноморието, които имат контингенти на руски пазар да направят намаления минимум 10% от цените по сезони или други включени в цените безплатни бонуси, като вечери или обеди, но не по 1 евро, а минимум 3 до 5 евро, защото нашите конкуренти Турция и Гърция готвят изключително ниски ценови предложения за руски пазар. Трябва да сме подготвени от ниво хотел–туроператор-самолет. Добре би било и ако Държавата приеме антикризисни мерки с участие с дотации в самолетните превози от Москва, Ст. Петербург и други големи градове в Русия. По повод на визите, защо България да не обяви, че този сезон няма да има визи за България подобно на много други държави по света.

Туроператор, София
    - съкращаване на персонала на ДАТ
    - намаляване на разходите за издръжка на ДАТ
    - преговори с хотелиерските организации за стимулиране на българите да почиват в България, чрез намаления в цените за хотелско настаняване и напр. раздаване на ваучери за почивка в България
    - преговори с авиокомпании за промоции при пътуване към България по редовни полети, напр. самолетни билети със супер отстъпка до София и Варна при предплатено хотелско настаняване извън натоварените сезони


Туроператор, гр. Минск, Р. Беларус
Наказвайки гражданите на Беларус с виза от 60 евро миналата година Българската държава не наказа Беларуското правителство, а единствено и само гражданите на Р.Беларус и българската хазна, тъй като драстично намаляха белоруските туристи за България и драстично се увеличиха за Турция. Е ако това е правилна политика, здраве му кажи! За кого тогава работи Българското правителство?

Туроператор, Хотелиер, кк Албена
Да бъде предвиден допълнителен бюджет за реклама в основните дестинации, доставчици на туристи за България

Хотелиер, Зл. пясъци
Считаме, че е необходимо премахване на ДДС в туризма във връзка със създалата се икономическа криза в света и у нас.

Хотелиер, Китен
Държавна субсидия за всички български туристи, почивали повече от 5 дни в български зимен или черноморски курорт, под формата на “cashback” или данъчни преференции.

Хотелиер, Сл. бряг
В някои страни намалиха ДДС от 20% на 15-16%, ако това се направи и у нас ще може да предложим още по-атрактивни цени за привличане на туристи във България.


Хотелиер, Сл. Бряг
Да има преки субсидии в туризма.

Туроператор, Варна
За сезон Лято 2009 хотелите да намалят цените до възможния минимум и това да стане много бързо докато още не е станало прекалено късно.

Хотелиер, Варна
Близостта на двата народа в манталитет и порядки, а също и езиково, прави руския турист много желан гост за всеки хотелиер или туроператор. Не бива да губим този пазарен сегмент в никакъв случай, а даже да го привличаме все повече предвид и неговата положителна нагласа спрямо нашия народ като цяло и към възможността да почива в нашата страна в частност

Туроператор/хотелиер
От името на пропърти мениджмънт компания изразявам мнение, че визите за руски граждани определено трябва да се поемат като разход от българската държава.
Ако искаме да имаме работеща туристическа индустрия, държавата наистина трябва да покаже решимост за това.

Хотелиер, Несебър
Повече участие и присъствие на всякакъв вид туризъм на туристическите борси. Повече реклама!

Туроператор, София
Да бъде намален ДДС за услугите в областта на туризма

Туроператор/Хотелиер, Варна
Облекчен режим на визи за Сърбия, Македония и други

Туроператор, Пловдив
Да се обсъди предложение за намаляване на държавните летищни такси и такса обработка на пътници за всички организирани туристи преминали през летища Бургас и Варна.

Хотелиер, Сл. бряг
Това е единствената възможност да стимулираме записванията на руснаци към този момент!

Хотелиер, Пампорово
Поемането на 120 лв. от държавата за несъкратен работник да важи и за туризма, не само за големи предприятия с масови съкращения.
коментирай темата
Вашите коментари:


студент/магистър туризъм - Предложения към Антикризисната програма
03/09/2009 07:11:07 PM
Не се вслушвате в препоръките на научните работници.Всички статистически изследвания и данни сочат, че не се върви в правилната посока. Бранша не се нуждае от такъв тип намаление на разходи, защото ако нещо плаща Държавата, то това излиза от джоба на българина. Частния бизнес имаше нужда от леко разклащане и без това се беше самозабравил. Най-накрая ще се наложи да се научат, как се печелят пари.
 
Туроператор - направете нещо
02/18/2009 10:44:29 AM
Napravete neshto protiv tezi organizarori, koito sabirat grupi chujdi turisti po kurortite i praviat exkurzii v chuzhbina, a niamat lizenzi i ofisi - popove,direktori, uchiteli, sobstvenizi na avtobusi.
 
НХМК - отговор на "Варна, подкрепям и допълвам"
02/12/2009 01:12:22 PM
Бележката ви е абсолютно основателна. Тъй като проучването вече тече, предлагаме да оставим аткетата както е (да не прекъсваме активността) и да направим уточнението в основното писмо, в което ще обобщим резултатите, ще приложим коментарите и ще депозираме в Националния съвет по туризъм (ако успеем да съберем още 120 отговора до 16-ти февруари). Препращайте анкетата на колеги.
 
Варна - подкрепям и допълвам
02/12/2009 01:08:30 PM
Господа! Несправедливо ще е подетата кампания да е свързана само с руските туристи! Надявам се че под "Руски граждани" сте допуснали грешка предавана от поколение на поколение да слагаме гражданите на всички руско говорящи страни под общ знаменател. Това обаче при разглеждането на въпроса от компетентните органи няма да се вземе предвид като грешка, а като настояване за поемане на разходите за визи само и единственно на гражданите на Русия и Руската федерация! От Беларус нормално в България през годините са почивали всяко лято около 50 000 човека. За миналата година - лято 2008 това са само 20 000 човека. В сравнение с лято 2007 спадът е с 5 000 човека, и то единственно и само заради това, че визата стана от 20 Евро на 60 Евро. При това спадът не беше по-драстичен само заради инерцията на белоруския турист да има като любимо място за отдих на море българското черноморие. Всяка година СББП изпраща на отдих в България не по-малко от 1000 туриста. В ПРАВОТО СИ СМЕ ДА МОЛИМ ЗА ИЗПРАВЯНЕ НА ДОПУСНАТАТА ГРЕШКА. Моля изправете текста!
 
консултант туризъм, София - не смятам, че това е най-удачният вариант за запазване и привличане на руските туристи
02/12/2009 01:03:17 PM
За съжаление не смятам, че това е най-удачният вариант за запазване и привличане на руските туристи. Откъде бедната ни държава /и то по време на криза/ ще вземе пари за това? Да намери пари за стимулиране на частния бизнес, който всячески укрива пари от нея, когато лекари и учители получават недостойно заплащане, а пенсионерите ни умират от глад... Ясно е, че по принцип бизнесът е този, чиито просперитет допринася за просперитета на държавата и е логично тя да е благосклонна към него. На този етап обаче, поради кое да е благосклонна - двойното счетоводство или назначаването на заплати според МОД и т.н. Не че държавата не ни е длъжница поради ред причини, но нека да бъдем реалисти. По-добре да настояваме за облекчаване на визовия режим. И още нещо. На всички колеги трябва да им стане ясно, че визите са бял кахър в сравнение с инфраструктурата, хаоса и буквално циганията в курортите, калта в градовете, непрофесионалното отблъсквощо обслужване и куп още проблеми. Ние като гражданско общество и като професионалисти с какво допринасяме за промяната им? Ние сме над тези неща. Нас ни интересува само печалбата на момента, пък ако туристите ни избягат - държавата да помага... Ако туристът е доволен от престоя си, една виза или оскъпяването с една виза не е в състояние да го откаже от повторно посещение. Хайде първо да се научим да печелим лоялни лиенти /колкото и да ми е тъжно една огромна част от хотелиерите не знаят какво значи това/, да бъдем лоялни към институциите и към колегите си, и успехът няма да закъснее!
 
ТО, София - как калкулират цената на визата
02/12/2009 12:58:19 PM
Не ми е ясно как се калкулира цената на визата. Според мен по-важното е кандидатстването за виза да е бързо и лесно, както и получаването или отказването на виза.
 
хотелиер, София - бюджетен излишък
02/12/2009 12:56:44 PM
Крайно време е държавата да поеме инициатива и адекватно да реагира на кризата в отрасъла. Субсидията е наложителна и дори вече закъсняла. Не е нормално всички други туристически дестинации да предлагат разнообразни мерки за намаляване ефекта от кризата под формата на намалени данъци, повече средства за реклама, обучение на заетите в отрасъла, а ние да умуваме. Рекламният бюджет е крайно недостатъчен, както винаги, но все трябва да има и други резерви, например от бюджетния излишък, който така и никой не разбра как и между кои ведомства се разпредели. Наистина, не всички туроператори и хотелиери ще бъдат еднакво облагодетелствани, но говорим за подкрепа на отрасъла като цяло.Трябва да бъдем единни, защото това е една малка стъпка в тази посока?!
 
хотелиер, Момчилград - не подкрепям
02/12/2009 12:55:17 PM
Русия е прекалено мощна даржава във всяко едно отношение  и руските туристи са доста платежоспособни.Нашата даржава неможе дасе сравнява с Кипър когато става вапрос за туризам .Не е нужно във времена на финансова криза България да отделя праи от бюджета си.Тези средства могат да бъдат използвани за много по добри цели!
 
ТО, Варна - намаления
02/12/2009 12:54:04 PM
MITT в Москва започва на 18.03 ако може до началото на борсата всички хотели по Черноморието,които имат контингенти на руски пазар да направят намаления минимум 10% от цените по сезони или други включени в цените бесплатни бонуси,като вечери или обяди,но не по 1 Е, а минимум 3 – до 5 евро,защото нашите конкуренти Турция и Гърция готвят изключително ниски ценови предложения за руски пазар.Трябва да сме подготвени от ниво хотел – туроператор- самолет.Добре би било и ако Държавата приеме антикризисни мерки с участие с дотации в самолетните превози от Москва,С.Петербург и други големи градове в Русия .По повод на визите,защо България да не обяви,че този сезон няма да има визи за България подобно на много други държави по света.
 
хотелиер, Сл. бряг - турски опит
02/12/2009 12:52:06 PM
Moje da se polzva turskijat opit.Ruskite toristi da si plastat taksata(vizata) pri vlizane v Balgaria –na granicata.
 
ТО, София - облекчен режим
02/12/2009 12:50:08 PM
Rejimat za patuvane na ruski turisti kam Bulgaria tryabva da bade maksimalno oblekchen, za da se pooshtri jelanieto na ruskiya pazar za polzvane na turisticheskite uslugi v nashata strana.
 
хотелиер, Банско - по-добро решение
02/12/2009 12:48:35 PM
Това е по-добро решение за подпомагане на бизнеса отколкото безплатните карти за ски литовете,от които се облагодетелстваха само някои (точно определени хотели) и само някои определени туроператори.
 
хотелиер, Варна - безплатни визи
02/12/2009 12:46:48 PM
БЕЗПЛАТНИ ТУРИСТИЧЕСКИ ВИЗИ,КОИТО ДА СЕ ПОЛАГАТ ПРИ ВЛИЗАНЕ В БЪЛГАРИЯ СЛЕД ПРОВЕРКА ЗА СИГУРНОСТ
 
хотелиер, София - спасение и за целогодишните хотели
02/12/2009 12:42:30 PM
Няма да е лошо госпожа Крушкова и подопечните и служители да се замислят да спасяват не само колегите, занимаващи се със сезонния туризъм (планински/ зимен, морски/ летен) ами и онази голяма част от бранша, които работим целогодишно и генерираме не по-малко доходи и данъци за държавната хазна, а имено бизнес, градски, спа и прочее туризъм.
 
хотелиер, София - анулации-отказ за визи
02/12/2009 12:40:55 PM
На мнение сме, че е крайно време туризма в България, да получи подкрепа от държавата. Ние като хотелиери, не еднократно сме анулирали резервации с дълги престои – туристически и бизнес, поради факта, че е отказана виза. Друг парадокс е с гости от Сърбия – невъзможни настанявания за новогодишни праници, поради причината, че Българското консулство е спряло приемането на документи на 10-15.12.2008 година. При тези условия, не бих казала, че ще можем да работим ефективно и да привличаме чужди пазари, незасегнати от финансовата криза!
 
хотелиер, Бургас - подкрепяме
02/12/2009 12:38:45 PM
за момент на икономическа криза, това е най-доброто, което държавата може да направи за тур. бизнес. За момента този отрасъл е надежда за много хора да се излезе от трудната ситуация.
 
хотелиер, Варна - да
02/12/2009 12:36:50 PM
Подкрепяме и се надяваме проучването да помогне за извоюване на прекрасното предложение българската държава да поеме разходите за визи на руските туристи.
 
ТО, Русе - бързо издаване на визи
02/12/2009 12:33:25 PM
Ако наистина е необходимо да се издават визи, то да се намери оптимален и бърз начин, това да правят лицензираните туроператори, работещи изключително за руския пазар.
 
 

Поръчай онлайн

АКТУАЛНО

СЪБИТИЯ

КЛУБОВЕ

ФИЛМИ

P.R.

КОМАНДИРОВКИ
 
Член на:       CopyRight © 2003-2012 Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб
Website by IBS